tirsdag 26. august 2008

Første gang i kirken, første skoldag og første fotballtrening!

Så va det søndags morning og tid for min første gang i kirkå her borte. Forventningene va vell ikkje allverderdens, men eg må innrømma at eg blei positivt overraska! Først va eg på sånn gruppa for ungdommer, der di sang og snakkte om gud osv. Ganske kjedelig men det varte bare sånn 45 min uansett. Itte det va det tid for ein slags seremoni. Eg jekk på ein seremoni kallt the bridge service, og det va faktisk heilt greit! Det va et slags band der som spelte forskjellige sanger som egentli va ganske bra hadde di bare bytta ud ordå, hehe. Det va nesten som ein konsert faktisk! Eg filmte det, men fekk ikkje te å legga ud filmen. Får se om eg jørr det ein aen gang.



Dagen itte va Mandag, og første skoledag. Skolen e akkorat som på film, med hvite mursteinsvegger og skap overalt. Klassene e ganske forskjellige. Spansklæreren e heilt på tryne grimme. Me får ikkje lov å forlada klasserommet når me har spansk og me får ikkje ha tyggi eller skriva med penn, osv. Mens i U.S Governmet får me automatisk ein A i faget og sleppe eksamen hvis me komme i alle hans klasser i et halvt år, sounds good!

I sociology e det lax. Me e bare sånn 10 stk, og eg e ein av 3 jenter. Me sgo visst ikkje ha så mye lekser og læreren sa det va ein enkel A hvis me bare fulgte med når læreren fyst hadde någe å sei. Så va det tid for lunsj, og eg slapp å spisa aleina på doen, haha. Har blitt ganske godt kjent me alle jentene på fotballage, så det jekk greit. Nedenfor ser du et bilde av meg, Devon, og Jill på fotballkamp.


Itte skolen va det tid for fotball. Eg hadde ganske dårlig kondis, men klarte meg heilt fint. Det va egenltli meiningå eg sgo spela min fyste kamp på fredag hvis eg va klar for det, men nå sga eg visst spela imårå! Så eg må ha gjort någe rett. Det va ganske gøy, men eg fekk blemmer på begge beinå som eg måtte isa ner når eg kom jem. Lure på koss det bler å spela imårå me di beina ja! Eg sga nok fortella dåkk koss det jekk ittepå, men ikkje forvent for mye nå, klovner.


Te helgå e det ny fotballkamp på fredag, di har to kamper i ugå! Og så sga me shoppa på lørdag. Trenge tydeligvis nye fotballting, og ting te skolen. I tillegg e det homecoming i Oktober, og det kan aldri ver for tidlig te å kjøba kjole! Pappa sa og eg konne kjøba meg ein iphone hvis eg ville, sånn det blei billigere å ringa jem. I dunno om eg vil ha ein iphone. Di komme ikkje te å ver populere lenge. Me får se.



Og så någen bilder av romme og bade mitt.










































Ok ok, that's it for denne gang. Nå gidde eg ikkje marr. Uansett, håbe dåkk har det bra der jemma!



June

Ingen kommentarer: