onsdag 15. april 2009

Spring Break Osv:)

For dåkk som fylle me så vett dåkk at meg og Jed sgo reisa et stykke vekk for å finna ein kjole te prom. Men det jekk ikkje akkorat som planlagt. Grimme Jed måtte hjelpa faren me någe eller ka det va, så me endte opp me å reisa te ein butikk som va ca halltime vekke. Eg har ein tendens te å prøva på ein haug me kjoler når eg sga kjøba ein kjole, men så kjøbe eg alltid den fysste eg prøvde på. Så for å spara Jed, og broren som har drog me seg, så kjøpte eg den fysste kjolen eg prøvde på! Ann kosta 300 dollar. Det vil sei rondt 2100 norske kroner. Hallelujah, takk mamma.


Ann e turkis-aktig. Klare ikkje heilt forklara/huska ka farge ann va. Ann e silke eller sateng eller ka det hette, og ann e lange. Det e sånne diamanter onna boobså og ann har delvis åben rygg. Hadde eg bare tatt et bilde når eg hadde ann på så hadde jo det våre fint. Men det glømte eg ud. Og nå har ei sånn sydama ann, for eg ville fiksa litt på ann. Men dåkk får venta å se te bildene fra prom bler lagt ud. Denne helgå sga eg ud og hjelpa Jed få tag i ein tuxedo. Han sga ha ein sånn silke eller sateng vest som e samme farge som kjolen min. Det bler nok bra. Prom e Lørdag 25. April. Se hva som skjer!


Fysste helgå i April fekk me påskeferie, eller spring break som det hette. Eg reiste me vertsmorå og søsterå mi te Columbus på fredags kvellen. For di som ikkje har peiling, Columbus ''hovedstaten'' i Ohio. Det e ein ganske store by, ca 2 timer sør fra her eg bor. Sydney hålle på me turn, og hu kvalifiserte seg te å konkurrera me di flinkaste på hennas alder i Ohio. Det kalles ''state meet'' og det varte heila grimme lørdagen. Me fekk se Sydney gjør forskjellige ting i ca ein halltime te samen, men me va der heile dagen. Mesteparten av tiå va venting. Og eg grein fordi eg leste ei triste bog. Og alle såg på meg. Bogå hette forresten ''Tuesdays With Morrie'' av Mitch Albom. Dette va ei kjempe bra bog, så les ann hvis du får sjangsen.

Me kom hjem på Lørdags kvell, og det va på Søndagen at eg va ude og kjøpte prom kjolen min. Seinere same kvellen va eg hos Jed. Me såg film og bare slappte av. Eg ville jo endra rekkefølgen på koss eg skreiv dette nå som eg huska at me reiste te Columbus fysst, men eg fekk ikkje te å klippa og lima, så du får bare nøya deg me koss det blei nå. På mandagen reiste me te Tennessee. Det tog rondt 9 timer og kjøra derte. Herreguuud. Og der va me te fredag før me måtte ta same kjøreturen hjem igjen. Men det va ein kjekke liden ferie. Me fiska, va på sykkeltur, shoppa og bare slappte av. Hu ''bestemor'' lagte utrolige goe mad. Det va fadår bedre enn et hotell når det gjaldt service. Hu diska opp me någe godt heila tiå. Og eg kan ikkje klaga på romme mitt heller. Eg hadde mitt eget rom me bad, og walk-in closet. Det va kjempekoseligt.

Lørdagen itte eg kom hjem jekk meg og Jed og såg på et par baseball kamper. Dette va jo påskeaften, så seinere på kvellen hadde me bål i hagen, og me grillde pølser og marshmallows osv. Me hadde og sånn påskeegg jakt me lommelykter. På søndagen va det kjerkå på morningen. Og så va det påskemiddag når me kom hjem. Seinere på kvellen va eg me Jed igjen. Han prøvde å lera meg å spela baseball ude i hagen. Det va ikkje heilt vellykka, men det komme seg. Han klarte å lera meg å spela biljard så me får se. På mandag va det tebage te skolen...

Borsdagen te Jed e forresten neste uga. Eg va ude og fekk kjøpt ein presang te ann i dag! Eg fekk ingravert ''more than just a memory'' på ein sånn sølv tag. Pluss eg kjøpte et sølv kors. Begge sga henga på et sølvkjede. Det bler ann nok gla for. Det va et sølv kors han hadde lyst på, men det syns eg va litt kjedelig så eg bare adda den tagen. Sei ka dåkk syns om presangen, eg vil hørra om det hørtes bra ud eller ikkje.

Sånn udenom om di fem hondre sidene eg har skreve nå, så har eg ikkje så mye merr eg komme på. Ver flinke me å senda meg meldinger på facebook, eller mobilen. Det e alltid kjekt. Sgo ønska eg hørrte merr fra dåkk. Så glede eg meg kver dag te å komma hjem og se alle igjen! Snakkes.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hey June!

Eg syns det hørres ut som ein knall bra gave altså. Det med tagen va ein god ide. Blir jo kjedelig å bare gi någe som han har komt på å ønska seg sjøl :p

Ellers har eg faktisk 3 brev t deg som bare ligge og slenge på rommet mitt. Eg har dritdårlig samvitiighet! Men eg love, i løpet av denne ugå ska eg få skreve ett nytt og utfyllende brev, og så ska eg legga ved russekort :) Russetiå mi begynne på fredag den 24, april. Så nå e det kje lenge igjen!

Ka e forresten nummeret ditt på mobilen der nere? Eg vil veldig gjerna senda fler meldinger :D
Saknar dig :*

Anonym sa...

heii juni:)
"more than just a memory" sallan du kan d jo:p heh
va d kjekt på prom?:D vil se bilder!
hehe hørtes jo ud som ein koselige liden tur d:p
eg kjenne eg e griisebekymra øve d helsikkens viruse så herje ront der du e:(! d e vel isje farli der du e? snakke di mye åm d på skolen å sånt? eg e nysjerri:p

mn jaja.. då e d isje så lenge t du kjeme heim:D tror me telte d va 50 dager t:p!
snakkes då;)<3 fra yvii

Anonym sa...

Juuune:D

Såg bilder fra Prom på facebook, å eg blei mållause!! fader for ein fine kjole, du va vakker:)

Lenge siden nå, bler kjekt når du komme hjem!:) her hjemma har me det sama gamla kjedelige livet som vanlig, i motsetning te deg som oppdage verden!

Må skriva mer på bloggen, det e drid kjekt å lese:)
Det va ein kjempefine gave du hadde kjøpt te Jed, så det bler nok ein suksess det;)

Glede meg te å hørra masse kule historier når du komme hjem June!
Savne deg her hjemma:)
Men me snakkes jo snart, ikkje lenge te, så du får kosa deg den tidå du har igjen der borte!!

Hadeheii:) - Christin^^,